Mám plíseň v pronajatém bytě, mohu odstoupit od smlouvy? (Jaroslav Šlezingr)

Dobrý večer. Pronajmula jsem si byt přímo od majitele bez realitní kanceláře a už v den, kdy jsem si převzala byt jsem po několika hodinách zjistila, ze v bytě je plíseň nad okny, po zdi u topeni, která nejde vidět ,protože je obložena dřevem a že je plesnivá i celá matrace, která je součástí vybavení v bytě. Majitel bytu sice navrhnul, že závadu odstraní, ale plíseň v byte je v takové míře, ze je to zdraví ohrožující a já nechci bydlet v takovém bytě a dýchat plíseň, Proto jsem se rozhodla, že odstoupím od smlouvy. Majitel ale trvá na dvouměsíční výpovědní lhůtě, ale já v bytě bydlet nechci. Majitel také uvádí ve smlouvě, že prohlašuje, že byt je bez jakýchkoliv závad a připraveny v okamžitému nastěhování a bydlení. Což bohužel není pravda. Ráda bych ještě zmínila, že plíseň je v takových místech, co nejsou na první pohled vidět a při prohlídce by Vás ani nenapadlo si je prohlížet, protože předpokládáte, že byt je v normálním stavu a ne z půlky plesnivý. Proto se chci zeptat, na co mám jakožto nájemce právo. Jestli mužů odstoupit od smlouvy ihned bez jakési výpovědní doby 2 měsíců. Děkuji Šťěpánková

Dobrý den,

nejschůdnější řešení je vždy smírnou cestou.

Pokuste se majiteli vysvětlit, že ze zdravotních důvodů byt nemůžete užívat.

Bohužel jestli jste podepsala, že je byt bez závad, záleží na majiteli.

Proto je bezpečnější mít garantované bydlení přes RK.

Pokud majitel bude trvat na dvouměsíční výpovědi, budete muset spor řešit občanskoprávní cestou.

Jestli je byt zdravotně závadný, budete potřebovat i nějaké vyjádření hygienika, popřípadě lékaře.

 

odpovídá: Jaroslav Šlezingr-certifikovaný realitní makléř | Moje reference


Máte otázky týkající se bydlení, realitního trhu, nebo realitního práva? Máme přes 25 let zkušeností na trhu s nemovitostmi.
Zeptejte se přímo jednatelky společnosti PATREAL s.r.o.

Jaroslava Wiszová, jednatelka
[email protected]